måndag 5 mars 2012

Viktresan!

Gick ju upp härliga 23 kg med Hugo.

Nu har resan nedåt startat! 20 kg ska bort till den 1 maj har jag sagt, sedan ytterligare 15 kg tills i höst!

Idag stod vågen på - 11 kg efter 2 veckor! Gött! 9 kg till ska jag väl klara delat på två månader, löpbandet invigs imorgon, dock bara pw:s ibörjan.

Det enda jag lägger om i kosten den första tiden är att byta ut Kellogs Speciak K frukosten mot 3 Finn Chrisp. Väck med godis och kakor, med undantag för födelsedagar! Puh. Sockerberoende som jag blivit! Sedan äter jag middagen på assiett istället för vanlig tallrik.

Är fortfarande i valet o kvalet angående LCHF.  Funderar på att bara dra ner på kolhydraterna istället, vi får se hur resultatet blir! Häng med!

2 kommentarer:

  1. Halloj !
    9 kg till 1 maj kommer du klara galant :)
    Jag försöker äta lchf, men har väldigt svårt att hålla mig från just smågodis !?
    Så har du några bra recept får du gärna dela med diG !
    Ps, Kycklingen VAR super god :)

    SvaraRadera
  2. Hej! ja det hoppas jag verkligen, ska bli skönt att komma igång med träningen igen efter flera månaders soffnötande! Vi gjorde alla middagar efter recept från lchfrecept.com finns massa där! plus att vi köpte lchf kokböcker husmanskost. Testade såna hemska dyra nudlar utan kolisar men fy fan vad vidrigt! mkt vitkål o zucchinipasta blev det!

    SvaraRadera