fredag 9 mars 2012

Inte bara mys och lugna gatan inte.

Hittills har det ju gått som smort tvåbarnslivet. Men jag har stått beredd på ett kommande helvete.

Idag började det pyra lite i idyllen tror jag minsann.Skrik o total onöjd bebis. Plus en trotsig och nejsägande 2 åring på det. Att hemmet ser ut som en krigszon bättrar ju inte på mammahumöret heller direkt.

Efter 4 timmar var barnen rena, blöjor var bytta efter femtioelva gånger och mamman hade till och med fått en dusch, en väldigt snabb och kall och stressig dusch men ren är jag.Om man bortser ifrån att jag tog på mig en nerspydd tröja och söliga träningsbyxor. Jora.

Lite vatten och gnugg gnugg på utvalda fläckar, barnen ner i vagnen och UUUUT! 2,5 timmas promenad blev det sedan hem och vips så var det som om pausknappen var upptryckt, så here we go again.

Nu kom mormor och hämtade Philip för lite fredagsbowling. Han älskar det!

Borde passa på att sova, men nej tar och städar, marinerar kött och lägger ölen på kylning. Japp Systemet fick sig ett besök idag. Min handling? 2 stycken Staropramen Granat, en till mig och en till pappan. Plus två småflaskor gott Ripasso. Så synd att öppna en flaska om man bara dricker ett glas var, därav miniatyrerna. :)
Vi dricker inte mycket i den här familjen kan jag ju säga, men ett glas till maten är gott, inte en hel flaska dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar