torsdag 23 februari 2012

Välkommen Hugo!


Klockan 18.26 den 20 februari kom vår lilla prins.
Allt gick så himla bra och jag fick verkligen revansch på min förlossningsrädsla efter förra gången.

Tyckte magen kändes lite annorlunda vid 7.30 och C undrade om han skulle strunta i att åka till jobbet men jag sa att jag skulle ringa upp om en timma och att det nog inte var på g. Men efter 15 minuter ringde jag iaf och han fick vända på cykeln. Klockan 8 ringde jag svärföräldrarna som skulle vara barnvakt men sa att de inte behövde stressa utan kunde duscha o åka i lugn o ro.

8.45 ångrade jag att jag sa att de skulle ta det lugnt och hoppades på att de närmsta 30 minuterna skulle gå snabbt!
9.15 kom dom, 10 var vi på förlossningen och sedan gick allt superbra, lagom snabbt och "relativt" smärtfritt.
Att kunna vara så med och må så bra efteråt utan massa besvär var ju guld.
Men att han skulle vara en klump på 4645 g o 53 cm trodde vi aldrig!
Glada och lyckliga och sömndruckna ska vi nu försöka komma på hur vår vardag ser ut som tvåbarns familj.
Philip tar allt väldigt bra och är en mycket stolt storebror.
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar