tisdag 3 april 2012

Maj Gadd.

Vilken hets och vilken röra det har varit de senaste 2 veckorna. Puh. Jag som blivit något av ett rutinmonster har fått hela min tillvaro omkullkastad. Att jag vill ha det städat och var pryl på sin plats har bara ökat på min inre stress och det mindre bra måendet.

* Inget badrum
* inget vatten
* kartonger överallt
* byggplast och damm
* onöjd bebis on top of that och ni har mitt kaos

Nu är badrummet klart, svärfar har checkat ut och det är inte alls så mkt att packa upp. Får jag det bara dammsugat och skurat idag så är jag i hamn.

Rekommenderar inte att flytta i samband med nyfödd bebis, man har inte kunnat njuta direkt. Men nu har vi rekat området, börjat morgonpromenera/springa bort gungrumpan och Philip skolas in på nya dagis.

Snart så ska jag försöka pimpa bloggen med lite bilder, blir roligare läsning då så klart!

Men iaf hej igen!

3 kommentarer:

  1. Åh men jösses vilket kaos ?!
    Jag hoppas ni snart får lite ordning och reda i tillvaron igen ;)
    Ha en bra dag !! Kram

    SvaraRadera
  2. Oj oj, undrar varför så många småbarnsföräldrar (inkl oss) flyttar, renoverar mm medan barnen är små... Svaret är självklart att man vill bo i hus när man har småttingar men ibland kan jag undra vad vi gett oss in på. Jag är, liksom du, en person som vill ha kontroll och ordning och det går liksom inte så bra när man renoverar OCH har småbarn. Försök njuta så gått det går av att ha en liten plutt! Jag kan känna att vårt dåvarande kaos tog uppmärksamhet från mystiden, en tid som vi inte får uppleva igen. Lycka till med allt och njut av livet som husägare och tvåbarnsföräldrar. Vilken jackpot! Kram Catrin

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha! nu börjar jag faktiskt känna lugn till o med tycker jag att det är ok att vänta med staket tills semestern! ;)

    Tur det bara var en veckas renovering undertiden vi bodde här, vi tog hela mars med dubbla hyror för att slippa bo i huset under tiden. ha en fin dag!

    SvaraRadera